Communicatiepakket voor coaches
Wij hebben voor onze coaches een communicatiepakket ontwikkeld waarmee je makkelijk kunt communiceren met je Trackees. Dit is niets meer dan een richtlijn of inspiratie die je kan aanpassen naar eigen wens. Misschien neem je het hele document over, misschien slechts onderdelen, dat is volledig aan jou. Als je in de toekomst aanvullingen en/of vragen hebt, laat het ons weten.
Communicatiepakket
In dit communicatiepakket vind je verschillende voorbeelden die je kan overnemen en zaken die je kan implementeren in je website.
📩 Welkomste-mail naar je coachee
Hallo [Coachee],
Welkom bij jouw coachingstraject! Samen gaan we ervoor zorgen dat jij het beste uit jezelf haalt, en daarbij gebruiken we Trackler.
Trackler is een coachingplatform dat jouw traject overzichtelijk maakt. Hier kun je communiceren, opdrachten uitvoeren, notities delen, afspraken plannen, en meer. Het platform blijft ook beschikbaar als naslagwerk.
Maak je account aan via deze link [Voeg uitnodigingslink toe] en log direct in. Je komt dan meteen in jouw persoonlijke Track.
Download de Trackler app ook in de Google Play Store (Android) of de App Store (iOS), zodat je altijd toegang hebt.
Vragen? Stel ze gerust in Trackler.
Tot snel!
📋 Onboarding in Trackler
Creëer een onboarding. Stap voor stap kan je hier vinden hoe je dat doet.
Gebruik bijvoorbeeld de veldtypes Sectie, Legal en Schaal.
❗️Let op, alle teksten zijn voorbeelden. Je kan alles naar wens aanpassen.

Sectie: Welkom
Welkom in onze Track. Dé plek waar wij communiceren, je reflecties van onze sessies krijgt en we je traject kunnen bijhouden.
[Voeg een welkomstvideo of een persoonlijke tekst toe voor je Trackee waarin je uitlegt wat de voordelen zijn van Trackler en hoe jullie verder samen aan de slag gaan.]
- Sectie: Communicatie
- Communicatiekanalen:
Ik wil je op de beste manier ondersteunen tijdens jouw coachingstraject. Daarom gaan we werken in Trackler. Ik streef ernaar om binnen 24 uur te reageren, en bij meer complexe vragen maximaal binnen 48 uur. - Dringende vragen?
Heb je iets dringends dat niet kan wachten? Geen zorgen! Voor spoedgevallen kun je me telefonisch bereiken. Dit bespreken we bij de start van het traject. - Welke kanalen gebruiken we?
- Trackler: Voor korte vragen en tussentijdse updates, belangrijke updates, samenvattingen van sessies, opdrachten en documenten.
- Telefoongesprekken of videochats: Voor onze coachingssessies of als er iets dringends speelt.
Legal: Algemene voorwaarden
Denk eraan Trackler toe te voegen aan je algemene voorwaarden. Dit kan je doen door bijvoorbeeld onderstaande tekst toe te voegen:
Trackler – Ik maak gebruik van Trackler voor (…..) (bijv: het beheren van jouw klantgegevens, maken van notities van onze gesprekken, uitwisselen van informatie met jou…..). Jouw persoonsgegevens worden niet buiten de EU opgeslagen of op andere manier verwerkt. Trackler beveiligt alle gegevens goed, onder andere door de ISO 27001 norm op te volgen en verstrekt de gegevens nooit aan derden. Ik heb met Trackler een verwerkersovereenkomst gesloten waarin deze afspraken zijn opgenomen.
Hier [link naar je algemene voorwaarden] vind je mijn algemene voorwaarden terug.
- Schaal: Huidige situatie
- Vraag
Hoe zou je je privésituatie op dit moment beoordelen op een schaal van 1 tot 10? - Beschrijving
1 – Heel slecht
10 – Uitstekend - Optioneel → Sectie: Reflectie en feedback
- Doelstellingen: Tijdens onze eerste sessies bepalen we samen jouw doelen. We evalueren deze regelmatig om te zien of we nog op het juiste spoor zitten.
- Jouw verantwoordelijkheid: Jij bent de sleutel tot jouw eigen succes. Wij begeleiden je en geven je de handvatten om je doelen te bereiken, maar uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor je inzet en de voortgang die je boekt.
- Evaluaties: We plannen regelmatig evaluatiemomenten in, meestal na elke 4 tot 6 sessies. Dit geeft ons de kans om jouw voortgang te bespreken en eventuele nieuwe doelen of strategieën vast te stellen.
💬 Website widget


Handleiding
Hier vind je een handleiding van hoe je deze widget kan installeren.
⭐️ Trackler embleem
Als coach heb je professionaliteit uit te stralen. Naast de voor de hand liggende zaken zoals: er representatief uitzien, stipt zijn met je afspraken, respectvolle communicatie en uitstekende service naar je coachees toe, kan je je expertise ook op andere manieren uiten.
Straal professionaliteit uit
- Zorg voor een professionele werkomgeving. Maak gebruik van professioneel uitziende ruimtes en materialen, en zorg ervoor dat je werkomgeving netjes en georganiseerd is.
- Zorg voor een professionele website en online aanwezigheid. Laat zien dat je serieus bent over je werk door middel van een professionele website en eventueel sociale media accounts die goed onderhouden zijn.
- Je garandeert veiligheid
- In Trackler is alle persoonlijke informatie veilig opgeslagen.
- Gebruiksvriendelijk en gemakkelijk
- Met een eigen login voor je coachee die intuïtief is in gebruik.
- Je biedt een APP aan
- Hier is alles m.b.t. persoonlijke ontwikkeling gebundeld op één plek.
- Van communicatie tot opdrachten, te loggen gewoontes tot te betalen facturen.
Waar jij natuurlijk met de eerste 4 al uitblinkt, zorgen wij voor de digitale ondersteuning.
Onderscheid jezelf in de zee van coaches
Er zijn zo ongelooflijk veel coaches, de groei ervan is exponentieel. Hoe jij jezelf kan onderscheiden als coach, is door professionaliteit uit te stralen in jouw way of work.

Handleiding
Vind hier een stap voor stap handleiding van hoe je het embleem kan toepassen.