Inloggen    Over ons    Contact


14 vragen die je jezelf kunt stellen om het gewenste resultaat écht te behalen

Hoe zorg je er als coach voor dat jij je business doelen bereikt? Welke vragen kan je jezelf stellen om je coaching business naar een hoger niveau te tillen? En hoe vermijd je het terugvallen in je oude patronen?

We hebben het voor je uitgezocht. In deze blog laat ik je kennismaking met een unieke volgorde van 14 vragen, die ervoor zorgen dat je jouw doelen of toekomstige uitkomsten makkelijker kan verwezenlijken. 14 vragen om het gewenste resultaat écht te behalen.

NLP

Sommigen van jullie weten dat ik jarenlang NLP opleidingen heb gegeven. Een prachtige methode die mij ooit heeft gegrepen met: “de leer van excellent gedrag.” Voor mij is het een manier om erachter te komen wat succesvolle mensen doen, waarmee ik dit mezelf en anderen kan aanleren. 

Het is toch gaaf als je je persoonlijke groei of resultaten kunt ‘hacken,’ waardoor je sneller en beter resultaat kunt behalen in de praktijk. Dat je de fouten van andere coaches of succesvolle mensen kunt voorkomen. Ideaal toch?

Stel, je wilt specifiek beter worden in sales voor je business. Dan kun je een succesvolle verkoper benaderen en onderzoeken wat hij precies doet wat hem succesvol maakt. Of als je jezelf wilt verbeteren als coach, kun je in gesprek gaan met andere coaches en onderzoeken welke stappen ze ondernemen om succesvol te zijn. 

Ik vind dit een enorm interessant gegeven. Dit is ook de werkwijze van Tim Ferris. In zijn boek ‘Fit, rijk en slim’ heeft hij meer dan honderd mensen geïnterviewd over hun ‘life hacks.’ Dit boek is voor mij heel waardevol en inspirerend geweest. In de praktijk heeft het onder andere geleid tot de start van intermittent fasting.

Wat is dan de moraal van het verhaal? Als je merkt dat je ergens nog niet zo goed in bent… Je kunt het écht leren.

Werkwijze

Richard Bandler en John Grinder, de oprichters van NLP, hebben veel mensen geïnterviewd om erachter te komen wat ze precies doen. En waar kwamen ze achter? Succesvolle mensen doen intern een aantal dingen om in de toekomst tot een bepaald, gewenst, resultaat te komen. Eén van die dingen is het beantwoorden en ervaren van  onderstaande vragen.

Neem de tijd om deze vragen levendig te maken in je interne wereld. Maak het zintuigelijk. Zie wat je ziet, hoor wat je hoort en voel wat je voelt. Zo heeft je brein het al een keer gedaan. Doe dit élke maand. Zo voed je je onbewuste continue met jouw gewenste resultaat.

14 vragen om je doelen beter te verwezenlijken als coach

  1. Wat wil je precies bereiken?
  2. Waar sta je nu, ten opzicht van je droom?
  3. Wat hoor, zie, voel, ruik, proef je en wat zeg je tegen jezelf wanneer je je droom hebt verwezenlijkt? Hoe zou het zijn als je het nu hebt bereikt? Doe alsof je het al zover is.
  4. Hoe weet je wanneer je het hebt bereikt?
  5. Wat zal deze uitkomst voor je doen? Of je toestaan om te doen?
  6. Is het alleen voor jezelf?
  7. Waar, wanneer, hoe en met wie wil je het bereiken?
  8. Wat heb je nu al en wat heb je nog nodig om je droom te realiseren? Wanneer heb je dit ooit eerder gehad? Wie ken je die dit al heeft gehad of gedaan? Wat gebeurt er met je als je doet alsof je het al hebt bereikt?
  9. Met welke bedoeling wil je deze droom realiseren? Hoe word je er beter van wanneer je het hebt bereikt?
  10. Wat zal er gebeuren als je het krijgt?
  11. Wat zal er gebeuren als je het niet krijgt?
  12. Wat zal er niet gebeuren als je het krijgt?
  13. Wat zal er niet gebeuren als je het niet krijgt?
  14. Denk nogmaals aan je droom en merk op wat er nu is veranderd.

Heb je vragen over het bovenstaande? Je weet me te vinden. Heb je een aanvulling, deel hem dan, wellicht kunnen we deze blog verrijken met jouw inzichten.

Tom

PS: Heb je bij ons een Master pakket? Dan zetten we bovenstaande vragenlijst graag klaar voor je klaar in je account, zodat je het kunt gebruiken voor je trackees. Stuur me even een berichtje. 👌

Geef een reactie

Maandelijks de beste tips voor coaches en bedrijven

Ontvang de beste tips en tricks om je coachingstrajecten te automatiseren, professionaliteit uit te stralen en je business te stroomlijnen.